05 de març 2010

Universitats, on anem?


Llegeixo que avui han boicotejat un acte de la Rosa Díez a la UAB. Aquesta senyora té unes idees molt diferents a les que puc arribar a tenir jo mateix, però per això no la he de fer callar, ja que pel simple fet de ser persona, té tot el dret a expressar-se lliurement. Si no m’agrada el que diu, la contestaré o em callaré, però no la faré callar a ella.

Sempre he sentit que la universitat és el temple del saber, i on la gent aprèn i adquireix uns coneixements que els han de ser útils per a aplicar-los al llarg de la seva vida. Entre aquests coneixements adquirits, uns dels principals hauria de ser la capacitat de debat, de reflexió, l’intercanvi d’idees i el raonament.

Alguna cosa falla. Si els mateixos estudiants (per no dir-los d’una altra manera) no deixen expressar les idees d’una persona, i fins i tot la intenten agredir, algú em pot dir cap on anem? Si alguns d’aquests mateixos estudiants en aquesta universitat també van intentar boicotejar un expresident de govern com l’Ibarretxe ara fa unes setmanes, algú em pot dir cap on anem? Si alguns d’aquests estudiants okupen i destrossen les instal·lacions, pensant-se que encara estem en època franquista (segur que precisament aquests no ho haguessin fet) quan lo de Bolonya, algú em pot explicar cap on anem?

Penós i trist. Algú hauria d’actuar , si no volem que quatre ......... tornen a impulsar la censura de la paraula quan ells vulguin, i a qui vulguin.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Jo he estudiat a l'Autònoma i, aquests fets no són inaudits en aquesta Universitat. La reflexió fa anys que s'hauria d'haver fet perquè la llibertat del campus universitari, la llibertat d'un espai de coneixement i de democràcia, no equival a permetre que qualsevol grup d'intolerants vulgui silenciar les paraules d'algú amb qui no comparteixen idees.

Privarem les llibertats a les universitats? Crec que no és el camí. El camí és una educació que doni més importància als valors.

Robert Bellaubí ha dit...

d'acord amb tu Manel